Vyhľadávať v tomto blogu

streda 6. decembra 2017

Knižné darčeky k prvým Danielkovým narodeninám

Dnes - 7. decembra 2017 - oslavuje môj synček Danielko prvé narodeniny. Keď sa narodil, jeho knižnica obsahovala iba jednu knihu - Medvedíka Pú. Aktuálne obsahuje Danielkova knižnica 129 kníh & leporel. Celkom pekné číslo, čo poviete? Ďalšie knihy pribudnú na Vianoce a v roku 2018 plánujem v knižných nákupoch pokračovať. Ak vás zaujíma, aké knihy dostal Danielko ako darček k prvým narodeninám, čítajte ďalej.

Knihy som kupovala v troch e-kníhkupectvách: Martinus.sk, Megaknihy.sk a Littera.sk. Posledné menované e-kníhkupectvo som vyskúšala prvý krát a som s ním veľmi spokojná.

Nakúpila som rozmanité knihy, či už z hľadiska vekového určenia alebo obsahu. Niektoré knihy už s Danielkom "čítame", iné prídu na rad až o pár rokov.

Danielko síce zatiaľ vie povedať iba slová mama, baba a tata, ale veľmi často sa pokúša povedať aj iné slová a sústredene počúva, čo hovoria ľudia v jeho okolí. Preto som sa rozhodla, že mu kúpim zopár kníh s riekankami, veršovanými príbehmi a krátkymi básničkami, aby mal možnosť nielen prezerať si obrázky, ale aj počuť rozmanité slová.

Kniha Slimáčik, máčik a iné slovenské riekanky obsahuje riekanky, ktoré sú určite mnohým z vás známe - Slimáčik, máčik, Ohýbaj ma, mamko..., Zlatá brána, Varila myšička kašičku.... Za pozitíva tejto knihy považujem: 1) obsahuje známe riekanky, 2) riekanky sú písané veľkým písmom, 3) veselé ilustrácie. Niektoré z uvedených riekaniek nemám rada, pretože sa mi zdajú byť kruté. Jedná sa o riekanky Slimáčik, máčik a Ide pavúk po stene. Ako celok sa mi táto kniha páči a považujem ju za vydarenú.




Leporelo Ťap, ťap, ťapušky tiež obsahuje známe slovenské ľudové riekanky, napríklad Ťap, ťap, ťapušky a Varila myšička kašičku. Leporelo obsahuje iba zopár riekaniek, ale je pekne ilustrované a keďže má hrubé strany, je vhodnejšie pre najmenších čitateľov ako kniha Slimáčik, máčik a iné slovenské riekanky.




Pekne ilustrované leporelo Hajulinky, haj od Márie Rázusovej-Martákovej obsahuje krátke básničky, ktoré sú ako stvorené na čítanie pred spaním.




Výborným pomocníkom pri rozširovaní slovnej zásoby dieťaťa sú knihy z edície Obrázková kniha od vydavateľstva INFOA. Táto edícia obsahuje viacero kníh, ja som z nich pre Danielka vybrala Dopravu a Slová.

Obrázková kniha: Doprava dieťaťu predstaví rozmanité dopravné prostriedky (od bicykla po rikšu), ale i stavebné a poľnohospodárske stroje. Jednotlivé dopravné prostriedky sú znázornené prostredníctvom fotografií, takže sú 100% realistické. Kniha obsahuje množstvo rozmanitých obrázkov, preto kniha dokáže dieťa zaujať na dlhší čas. Záložky umiestnené z dvoch strán leporela považujem za veľmi praktický, efektný a zaujímavý prvok.




Obrázková kniha: Slová pomôže rozšíriť slovnú zásobu dieťaťa o slová, ktoré sú súčasťou jeho každodenného života, ale týkajú sa aj samotného dieťaťa - obsahuje napríklad fotografie znázorňujúce časti tela, rôzne činnosti a polohy (sedím, chodím...). Na fotografiách vidí rôzne druhy oblečenia, nábytok tvoriaci domov, ale i jedlo, hračky, zvieracích maznáčikov a iné pútavé fotografie, ktoré ho zoznamujú s okolitým svetom. Táto kniha sa veľmi podobá Obrázkovej knihe Doprava - 100% realistické vystihnutie znázornených objektov prostredníctvom fotografií, rozmanitosť obrázkov a zároveň ich veľmi dobrý výber a praktické záložky.




Prekrásne leporelo Kde je moja mamička? dieťaťu okrem jednoduchého príbehu umožňuje spoznávať rôzne zvieratá a vtáky a tiež môže prispieť k rozvoju slovnej zásoby. Za najväčšie pozitívum tohto leporela považujem prekrásne ilustrácie. Ak hľadáte leporelo o zvieratkách, toto leporelo je skvelou voľbou.





Veršovaný príbeh Rozpovie ti táto knižka, koho zjedla Mikimyška od Kristy Bendovej, s vydarenými ilustráciami Mareka Mertinka, ma pobavil vtipným, originálnym príbehom o hladnej myške, ktorá hľadala niečo pod zub a veľmi sa jej nedarilo. Koniec príbehu ma veľmi prekvapil. Som zvedavá, ako neskôr na ukončenie príbehu zareaguje Danielko.




Kniha Prečo lienky nosia podkolienky od Ivony Ďuričovej (s ilustráciami Kataríny Ilkovičovej) obsahuje veselé a nápadité básničky o rôznom hmyze, ale aj iných obyvateľoch lúky. Nájdeme tu básničku o muche, ktorá túžila po teplej sprche, zajacovi, ktorý sa prejedol kapusty, usilovných mravcoch, zaľúbenom bocianovi, lienkach túžiacich po podkolienkach či o šomrajúcom chrústovi.





Knihy Eleny Rabčanovej sa mi veľmi páčia. V Danielkovej knižnici už sú dve jej tieňové knihy (Túlavé mačiatko a Výnimočná korytnačka) a dve pexesové knihy (Pexeso na cesty: Na lúke a Pexeso na cesty: V meste), teraz pribudli jej knižné novinky - Kontrasty: V cirkuse a Kontrasty: Na prechádzke, - ktoré sú zamerané na kontrastné farby. Okrem sledovania obrázkov v kontrastných farbách sa dieťa môže s knihou aj hrať (napríklad napríklad pomocou prštekov pridať slonovi kly), hľadať bodku alebo pozorovať svoj odraz v zrkadielku na konci kníh.








Keď bude Danielko trošku starší, určite si užijeme veľa zábavy pri obrázkovej knihe Paľko a Paťko: Veľká oslava u tučniakov (autormi sú Christian a Fabian Jeremiesovci). Táto obrázková kniha je zaplnená tučniakmi. Úlohou dieťaťa je na detailne prepracovaných obrázkoch nájsť všetky časti dúhového maškarného kostýmu babičky tučniaka Paľka. Aby to nebolo také jednoduché, okrem jednotlivých častí kostýmu má dieťa hľadať aj krokodíla Paťka, tučniaka Paľka a niekoľkých ďalších tučniakov. Veľmi ma bavilo prezerať si obrázky a stále som nachádzala nové a nové detaily, ktoré ma zaujali a pobavili. PS O tejto knihe bude samostatný článok.





Keď bude mať Danielko aspoň tri roky, budeme si spolu pozerať ďalšiu obrázkovú knihu, konkrétne Chameleónku Otilku od Andrey Schomburgovej. Táto vtipná kniha, plná veselých ilustrácií, rozpráva veršovaný príbeh o súrodencoch, ktorí túžia po zvieratku. Ich rodičia s nimi túto túžbu nezdieľajú. Lenže u nich doma už jedno zvieratko je! Chameleónka Otilka...





Knihu Wojciecha Widlaka s názvom Pán Gulôčka som sa rozhodla kúpiť na základe nadšených čitateľských ohlasov. Táto kniha obsahuje krátke príbehy o každodennom živote, bežných situáciách a ich riešení.




Kniha Chlapec, vtáčik a truhlár od Matildy Woodsovej si na Danielka počká riadne dlho. Aspoň osem rokov. Nepovšimnutá však určite nebude, ja si ju hodlám ešte pár krát prečítať. Pretože je nádherná. Dojímavá. Nadčasová. Príbeh o priateľstve medzi Albertom, ktorý prišiel o celú rodinu kvôli morovej epidémii a chlapcom Titom, ktorý prišiel o matku, ma dojal a nehanbím sa priznať, že som si pri tejto knihe aj poplakala. Nebudem o tejto knihe prezrádzať viac, lebo neskôr o nej napíšem recenziu. Vy si ju ale kľudne už kúpte. Táto kniha má čo povedať deťom i dospelým. Podľa vydavateľa je vhodná pre deti od ôsmych rokov, ja osobne by som ju odporúčala až pre deti od desiatich rokov.





Poslednou knihou z Danielkovej narodeninovej knižnej nádielky, je kniha s názvom Warren Trinásty a vševidiace oko od Tanie Del Rio. Príbeh o Warrenovi Trinástom, dedičovi rodinného hotela, pátrajúcom po tajomnom poklade Vševidiace oko, ma zaujal originálnymi a pútavými ilustráciami a napínavým príbehom. Táto kniha sa mi veľmi páčila a určite kúpim aj druhý diel nazvaný Warren Trinásty a šepkajúci les.






Warren Trinásty ukončil článok o Danielkovej narodeninovej knižnej nádielke. Zaujala vás niektorá z týchto kníh? Chceli by ste o niektorej z nich samostatný článok? Napíšte mi svoj názor do komentáru pod článok.

Bibliografické údaje a oficiálne anotácie kníh uvádzaných v tomto článku nájdete v tematickej kategórii Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára