Vyhľadávať v tomto blogu

utorok 15. marca 2016

Knižné objavy v práci 2/2016


Dnešný deň bol bohatý na zaujímavé knihy. Bližšie vám predstavím štyri z nich.

1) Tomáš Horváth je autor zbierok poviedok, dramatických textov a novely. Ja som dnes katalogizovala jeho knihu detektívnych poviedok nazvanú Prízračné pátrania

Autor: Tomáš Horváth
Názov: Prízračné pátrania
Vydavateľ: Drewo a srd
Rok vydania: ©2015

Oficiálna anotácia: Vrah blúdi zasneženým nočným mestom a hľadá ďalšiu obeť. Inšpektor preniká spoza pracovného stola do vrahovej mysle. Sú to naozaj sériové vraždy, alebo sú vlákna súvislostí len inšpektorovým výplodom? Podarí sa mu odhaliť diabolskú stratégiu páchateľa? 

Vyľudnená štvrť, dieťa na bicykli. Ulicami sa zakráda niečo zlé. Štvrť sa približuje k bytu. 

Upotená dovolenka v krajine ľudí s neznámym jazykom. K hrdinovi doliehajú len útržky udalostí. V ktorom okamihu sa stáva ich súčasťou? 

Vytvorilo sa v triede sprisahanie? Kam zmizol spolužiak? Uniknúť zo školskej lavice do nakresleného sveta. Čo sa skrýva na dne komiksu? 

Aké zvláštne puto spája pacienta psychiatrickej liečebne s lekárom? Koho pacient tak túžobne vyčkáva? 

Súkromný detektív pátra po nezvestnej žene. Tiel začína pribúdať, objavujú sa znaky rituálu. Napíše vrah jej meno telami obetí? Je detektív pre vraždu nevyhnutný? 

Písmo z priepasti iných svetov.

prevzaté: www.alterego.sk



















Na knihe ma zaujalo:
  • zvláštna obálka 
  • anotácia knihy - knihu som nečítala (v práci sa nedá všetko prečítať :)), ale po prečítaní anotácie si myslím, že príbehy sú tajomné, originálne a niektoré mierne absurdné
 
Predmetové heslá: slovenské poviedky, detektívne poviedky 

2) Zaujala ma i Vladimíra Komorovská s jej románom Utešená família.

Autor: Vladimíra Komorovská
Názov: Utešená família
Vydavateľ: Vydavateľstvo spolku slovenských spisovateľov
Rok vydania: ©2015

Oficiálna anotácia: "Po troch tituloch, v ktorých sa V. Komorovská vyrovnala s dneškom, najmä s jeho mravnou tvárou, v tejto románovej kompozícii sa sústredila na rozvetvené rodinné vzťahy štyroch generácií. Vznikla tak rozsiahla románová freska s príbehmi od devätnásteho storočia – s presahom do čias Márie Terézie – po súčasnosť. V zhustených a obsahom nabitých prehovoroch postáv sa pertraktujú dramatické osudy narátorov a ostatných protagonistov, podávané veľmi šťavnato a zároveň s nadhľadom, v ktorom nechýba humor ani irónia. 

V epicentre autorkinho zámeru sú individuálne životné fakty formujúce charaktery na pozadí životného kolobehu a historicko-spoločenských premien... Toto spoločenské ukotvenie posúva rodinnú ságu k žánru realisticky poňatému historickému románu... Všetky prehovory (teda kapitoly) majú podobu súvislého prúdu zvyšujúceho dynamiku textu... Román je koncipovaný originálne, prináša nielen nové poznanie, ale aj estetický efekt" Vladimír Petrík (prevzaté z knihy Utešená família). 

 
prevzaté: www.gorila.sk























Na knihe ma zaujalo: 
  • anotácia knihy - hlavne informácia, že autorka sa sústredila na rodinné vzťahy v rámci štyroch generácií 

Predmetové heslá: slovenské romány 


3) Treťou knihou je skutočný príbeh Francúzky - Candice Cohen-Ahnin, vydaný pod názvom Vráťte mi moju dcéru.

Autorka: Candice Cohen-Ahnin
Názov: Vráťte mi moju dcéru
Vydavateľ: Ikar
Rok vydania: 2016

Oficiálna anotácia: Osemnásťročná francúzska židovka Candice sa počas prázdninového pobytu v Londýne zamiluje do princa Saddáma, člena saudskoarabskej kráľovskej rodiny. Oboch spája vášnivá láska, zásadné kultúrne aj náboženské rozdiely však ich vzťahu neprajú. V roku 2001 sa im narodí dcéra Haya. Netrvá dlho a Candicin rozprávkový princ odhalí svoju pravú tvár. Naivná mladá žena roky znáša jeho nadvládu, násilie, až ju jedného dňa hrubo odtrhne od jej dcéry a uväzní v paláci. Pomocou francúzskeho ministerstva zahraničných vecí sa Candice dostáva von z krajiny, v ktorej jej hrozí trest smrti, a púšťa sa do neľahkého boja o dieťa. Šanca je mizivá, úrady majú zviazané ruky, proti nim stojí člen váženej kráľovskej rodiny. 

prevzaté: www.gorila.sk






















Na knihe ma zaujalo: 
  • fakt, že sa jedná o skutočný príbeh 
  • čitateľsky veľmi zaujímavý príbeh 
  • informácia na záložke knihy: "Candice Cohenová-Ahninová zomrela 16. augusta 2012 v Paríži za nejasných okolností, deň po tom, čo ju našli ležať vo vchode jej bytu v bezvedomí. Vyšetrovanie prípadu dodnes nie je uzavreté"  - autorka v čase smrti mala iba 35 rokov  

Predmetové heslá: ženy / Francúzsko / 20.-21. storočie, ženy / Saudská Arábia / 20.-21. storočie, ženy / spoločenské postavenie, ženy / partnerské a rodinné vzťahy, francúzske romány, autobiografické romány 


4) Poslednou knihou je severský krimipríbeh Temné tajomstvá.

Autori:Michael Hjorth, Hans Rosenfeldt
Názov: Temné tajomstvá
Vydavateľ: Ikar
Rok vydania: 2015

Oficiálna anotácia: Na policajnú stanicu vo Västerase zavolá zúfalá matka šestnásťročného chlapca. Jej syn Roger zmizol. Polícia vyhlási pátranie a čoskoro sa skupine dobrovoľníkov prečesávajúcich močaristú oblasť naskytne hrozný pohľad. Roger Eriksson je mŕtvy a niekto mu vyrezal srdce. Vyšetrovatelia sa rozhodnú využiť služby psychológa Sebastiana Bergmana, jedného z popredných švédskych expertov na sériových vrahov. Sebastian sa síce po strate manželky a dcéry pri cunami vzdal policajnej práce, no v tomto prípade má vlastné dôvody, prečo chce byť súčasťou tímu. Nie všetci jeho členovia sú zo psychológovej prítomnosti nadšení. Sebastianovo drsné správanie prameniace z prázdnoty po strate rodiny hraničí so zastrašovaním a rozvracia skupinu. Aj napriek nezhodám sa tímu vyšetrovateľov podarí zistiť, že všetky stopy vedú na jediné miesto – do súkromnej školy pre prominentné deti. Palmlövské gymnázium vyzerá na prvý pohľad ako ideálna vzdelávacia inštitúcia, no pod jeho povrchom driemu temné tajomstvá. 

prevzaté: www.gorila.sk



















Na knihe ma zaujalo:
  • pútavá anotácia knihy

Predmetové heslá: švédske romány, detektívne romány


Zaujala vás niektorá z uvedených kníh? Čítali ste niektorú? Ak áno, napíšte prosím komentár pod článok. :)































  







4 komentáre:

  1. Och...najviac ma upútal skutočný príbeh o Candice. To je hrozné, ako skončila. Bolo to 2 dni pred mojou svadbou.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tiež som bola z tých dvoch stručných viet dosť smutná. človek by jej po tých zážitkoch doprial kľud a nie takýto koniec. :(

      Odstrániť
  2. Famíliu som tiež mala v rukách, v práci, no podľa anotácie ma nezaujala. Obálka je vyslovene hrozná...
    Ćo sa týka tej prvej knihy, to vyzerá zaujímavo. Kvovie, či to nebude prekombinované... :)
    A tiež ma upútali posledné dva tituly - ktovie, ako skončila dcérka Candice? A na tú detektívku sa pozriem bližšie. Ďík za tipy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Família - mňa zaujalo to, autorka skúma/opisuje štyri generácie - určite to bola fuška napísať. :) obálku má tá kniha naozaj hroznú, súhlasím - no už som držala omnoho horšie knihy v rukách - zvláštne, že všetky slovenské. no týkalo sa to hlavne kníh, ktoré vyšli v malom náklade, príp. si ich vydali samotní autori - podľa mňa na to už proste autori nemali financie a sami nemajú na takéto veci talent.

      ohľadne prvej knihy - mám ciťáka, že ak by som ju začala čítať, bola by som sklamaná. kto vie. :)

      žiaľ, neviem, ako jej dcéra skončila... pevne verím, že aspoň ona dopadla ako-tak dobre.

      Odstrániť