Vyhľadávať v tomto blogu

streda 9. marca 2016

Pár slov na úvod o mojej knižnici

Predtým, ako vám postupne v jednotlivých článkoch ukážem knihy z mojej domácej knižnice, venujem úvodný článok opisu môjho čitateľského vkusu. 

Nie som typ čitateľa, ktorý číta knihy rad-radom, bez ohľadu na žáner alebo čitateľské určenie. Predtým, ako si knihu kúpim a prečítam, musím nadobudnúť presvedčenie, že neoľutujem jej výber. Toto presvedčenie vyplýva z mojich čitateľských skúseností a z informácií, ktoré o knihe zisťujem, keď sa rozhodujem o jej kúpe (anotácia knihy, recenzie čitateľov, informácie z médií).

Uprednostňujem beletriu pred odbornou a populárno-náučnou literatúrou, češtinu pred slovenčinou (češtinu považujem za krajší, bohatší a výstižnejší jazyk z hľadiska prekladu beletrie), diela dlhšieho rozsahu pred poviedkami, svetových spisovateľov pred slovenskými a českými spisovateľmi.

Z beletrie najradšej čítam romány, najmä spoločenské, historické, humoristické, fantazijné a psychologické romány. Z odbornej a populárno-náučnej literatúry mám najradšej odborné knihy z oblasti knihovedy a informačnej vedy.

Nečítam romány pre ženy (ľúbostné romány, erotické romány, príbehy zo života obyčajných žien). Výnimkou sú knihy o Bridget Jonesovej (Helen Fieldingová) - predstavujú výnimku, lebo sa mi veľmi páči humorný štýl písania autorky (tieto romány sú označované aj ako humoristické romány). Mimo môj čitateľský záujem sú aj publikácie pre mládež (rôzne príbehy týkajúce sa vzťahov, školy, fantazijné príbehy). Pomerne málo čítam detektívne romány a thrillery (výnimkou sú knihy Stephena Kinga).

Knihy nakupujem nepravidelne - počas roka urobím 2-3 veľké nákupy (cca 20-30 kníh) a raz za čas nakupujem v malom množstve. Počet kníh v mojej knižnici sa postupne zvyšuje - v súčasnosti ich je 529 (zarátala som aj knihy, ktoré dostanem na narodeniny koncom marca), ale to číslo už čoskoro bude (dúfam) neaktuálne.

Knihy mám v knižnici zoradené abecedne (podľa priezviska autora) a rovnako budem pristupovať k tvorbe článkov - čiže napríklad v prvom článku uvediem všetky knihy z mojej knižnice, ktorých autori majú priezvisko začínajúce na písmeno A. Týmto spôsobom spracujem všetky články v tejto tematickej kategórii. 

Na záver vám ukážem fotku, na ktorej je kúsok z mojej knižnice (a celý kocúr Albus, ktorý v nej rád trávi čas). V nasledujúcich článkoch vám ju postupne predstavím celú. 

1 komentár:

  1. Vidím, že máš super spoločníka! Dáš potom, pls, foto aj celej knižnice? A nápad je to super, takto nikoho nevynecháš... :)

    OdpovedaťOdstrániť