Vyhľadávať v tomto blogu

pondelok 24. júla 2017

Knižný úlovok & recenzia: Jak to žije v knihkupectví

Leporelo Jak to žije v knihkupectví som objavila už dávnejšie. Doteraz si však pamätám moje nadšenie z neho. Zamilovala som sa do neho a to som ho ešte ani nedržala v rukách. Keď konečne dorazilo (dlho som na neho čakala, lebo bolo v objednávke spolu s pripravovanými titulmi), očarilo ma ešte viac. Dôvody vám postupne prezradím.

Recenzované leporelo


O leporele

Je určené pre deti od jedného roka.

Ilustrácie nakreslila Marion Billet.

Leporelo vyšlo vo vydavateľstve Svojtka & Co.

Obsahuje otočné a posuvné prvky (tzv. interaktívne prvky), ktoré umožnia dieťaťu s knihou aktívne pracovať a zároveň si precvičovať jemnú motoriku. Tento typ leporela je medzi malými detskými čitateľmi veľmi obľúbený.



Obsah

Už na obálke sa zoznamujeme s kníhkupectvom. Postupne sa o ňom dozvedáme viac. Zisťujeme, že je v ňom poriadne rušno. Je plné detí i dospelých. Deti si čítajú a prezerajú rozmanité knihy, ale aj počúvajú čítanie rozprávky. V kníhkupectve sa cítia veľmi dobre, no už nastal čas kníhkupectvo zatvoriť, deti musia ukončiť svoje aktivity a ísť domov. Môžu prísť zase zajtra.


Zaujalo ma...

Príbeh je veľmi jednoduchý, nepovažujem to však za negatívum, pretože leporelo je určené pre najmenších čitateľov. Jeho hlavným cieľom je dieťaťu ukázať, ako vyzerá kníhkupectvo a čo sa v ňom odohráva. Tento cieľ bol splnený. Najväčší podiel na tom majú rozkošné a zároveň detailné ilustrácie a nápadito umiestnené interaktívne prvky, ktoré umožňujú dieťaťu aktívne leporelo využívať. Detailné ilustrácie umožňujú dieťaťu dlhšie skúmanie leporela. Bavilo ma prezerať si police s knihami, ktoré obsahujú okrem rozmanitých kníh aj hračky.


Záver

Nápad vytvoriť interaktívny typ leporela o kníhkupectve považujem za veľmi originálny a úžasný. Leporelo je plné krásnych ilustrácií a zábavných interaktívnych prvkov, ktoré pútavým spôsobom dieťaťu ukážu, ako vyzerá kníhkupectvo a čo sa v ňom odohráva. Som presvedčená, že dieťa po prezretí tohto leporela zatúži zájsť do skutočného kníhkupectva. Škoda, že neexistuje takéto leporelo aj o knižnici (ak existuje, zatiaľ o ňom neviem), určite by malo tiež potenciál deti zaujať a nalákať ich do knižnice.

Bibliografické údaje knihy a oficiálnu anotáciu nájdete v tematickej kategórii Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica, konkrétne tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára