Vyhľadávať v tomto blogu

nedeľa 9. júla 2017

Moje knihomoľské poklady zo svadby

Dnes máme s manželom druhé výročie sobáša, čiže je ideálny čas na článok o svadobných knihomoľských pokladoch. Nebojte sa, všetko vysvetlím. :)

Keď sme s manželom začali plánovať svadbu, otázka tematiky svadby bola pre mňa veľmi dôležitá. Jasné, že nie je nevyhnutné mať tematickú svadbu, ale v posledných rokoch je to veľmi populárne, najmä svadby vo vintage štýle alebo v retro štýle, či v provensálskom štýle (častý výskyt levanduľy atď.). Ja som tematickú svadbu chcela a tematika nemala byť len tak hocijaká! Pracovný názov znel - knižná svadba. Prečo som sa tak rozhodla? Vysvetlím. Knihy sú každodennou súčasťou môjho života už minimálne polovicu môjho života. Vyštudovala som knihovedu, pracovala ako knihovníčka (aktuálne som na materskej dovolenke) a prečítala som množstvo kníh. Knihy boli/sú/aj budú mojou súčasťou. Neviem bez nich existovať. Ony bezo mňa asi žiaľ áno. :) Preto som sa rozhodla, že budú súčasťou aj môjho svadobného dňa. To sa ľahko povie, ale ťažšie realizuje. Našťastie sme svadbu pripravovali celý jeden rok, takže som všetko stihla - vytvoriť si podrobnú predstavu svadby, osloviť dodávateľov niektorých produktov, ale tiež niektoré drobnosti vlastnoručne vyrobiť. Aký bol výsledok, vám ukážem prostredníctvom vybraných fotografií zo svadobného dňa.

Knižná krabička na prstene. Doteraz ju mám odloženú. Zbožňujem ju.






Svadobná kytica. Mám ju doma vystavenú a stále z nej mám obrovskú radosť.

Detailnejší záber svadobnej kytice.

Papierové kvety - tzv. knižné ruže. Čísla stolov a doladenie kvetináčov je moja práca. :)

"Knižný vtáci"

Fotky v písmenkových rámikoch, knižné iniciály a...

knižné srdce. :)

"Knižní vtáci" 2

Rady do manželstva vo forme knižničného kartotékového šuplíka a lístkov (á la lístkový katalóg). Bol to môj nápad a dlho trvalo, kým ho jedna šikovná baba zo Sashe.sk vyrobila. Dlho sme sa o ňom bavili a riešili detaily. Ruku k dielu som priložila na záver aj ja a z výsledku som doteraz nadšená. 


Tematike svadby sa prispôsobovali aj detaily.

Súčasťou svadby boli aj tematické zákusky a torta. Síce mi na pamiatku nezostali, ale fotky mi ich stále pripomínajú.

"Knižná torta" - obsahuje text básne básne Dvom od Jána Kostru. S výberom textu na tortu mi pomohla moja milovaná, múdra a sčítaná mamina.



Knižné cupcakes 1

Knižné cupcakes 2

Na svadbe nemohlo chýbať pózovanie s knihami. :)





Svadba bola nádherná a rada na ňu spomínam. Zaspomínala som si na ňu aj pri písaní tohto článku. Som rada, že knihy boli súčasťou mojej svadby. Ak sú medzi vami, mojimi čitateľkami, budúce nevesty, nebojte sa mať originálnu svadbu. Určite nebudete ľutovať. :)


Autorom fotografií je sympatický fotograf Marián Csano. Viac o ňom zistíte tu.

1 komentár:

  1. To je naprosto geniální nápad! My měli svatbu také před dvěma lety, v dubnu, ale takto knižně vypiplaná tedy nebyla, chtěli jsme ji úplně minimalistickou, čímž byla také dost originální a hlavně přesně podle našich snů a představ. Ta Vaše byla ale opravdu parádní a věřím, že na ni vzpomínáte opravdu s nadšením. Gratuluji k výročí a přeji spoustu dalších šťastných let :)

    OdpovedaťOdstrániť