Vyhľadávať v tomto blogu

streda 13. júna 2018

Knižný úlovok & recenzia: Magnus, mocný čarodejník

Priestorové leporelá Rudolfa Lukeša určite nie sú pre mnohých milovníkov detských kníh novinkou. Zaujali aj moju pozornosť a do Danielkovej knižnice som zaradila dve priestorové leporelá - Tiger a jeho kamaráti a Pes a jeho kamaráti. Bola som z nich trochu sklamaná (dôvod uvádzam v danom článku), ale nie natoľko, aby som leporelám Rudolfa Lukeša nedala ďalšiu šancu. A nie jednu! Kúpila som rovno štyri nové priestorové rozprávky s ilustráciami Rudolfa Lukeša. 


Postupne vám ich predstavím. Začíname s Magnusom, mocným čarodejníkom.

Priestorovú rozprávku Magnus, mocný čarodejník pripravilo vydavateľstvo B4U Publishing pre vydavateľstvo Albatros. Obsahuje ilustrácie Rudolfa Lukeša, ale text napísala Petra Bartíková.



Mocný čarodejník... Naozaj?!


Bol raz jeden čarodejník. Nosil čarodejnícky plášť, špicatý klobúk so záhadným otáznikom a jeho biela brada tiež prispievala ku jednoznačnému čarodejníckemu imidžu. Žil hlboko v lese, konkrétne v jaskyni. Vraj do nej ľudská noha nikdy nevkročila. 


Ľudské nohy (s výnimkou čarodejníka) do nej síce nevkročili, ale niekoľko zvieracích áno. Konkrétne labky mačky Katastrofy a psa Asterixa... A nemožno zabudnúť na sovu Agátu. Magnus ich mal veľmi rád, preto im dal štedrú ponuku. Každému z nich splní najtajnejšie prianie. Sova sa chcela stať orlom a Asterix túžil mať biftek namiesto kosti. Magnus sa rozhodol tieto priania splniť. Vyhľadal v čarodejníckej knihe príslušné zaklínadlá (ak by ste si ich chceli nalistovať, sú to strany 12 643 a 18 547), vyriekol kúzla a... Výsledok bol iný, ako všetci čakali... 


Agáta a Asterix síce s výsledkom kúzlenia spokojní neboli, mačka Katastrofa sa však dobre bavila. To však urazilo (údajne) mocného čarodejníka Magnusa, ktorý sa rozhodol Katastrofu za jej drzé reči potrestať. Vyriekol tretie kúzlo. Tentoraz úspešne...

Úprimne? Vôbec sa Katastrofe nečudujem, že ju pobavila scéna, ktorej bola svedkom a trošku si pustila papuľku na špacír. Na jej mieste by som reagovala rovnako. Zaujímalo by ma, kto označil Magnusa ako mocného čarodejníka. Že by samotný Magnus? Jeho kúzlenie tomuto označeniu veľmi nezodpovedá... Tak či onak, posmievať sa druhým nie je správne a mačka Katastrofa to po tejto skúsenosti pochopila tiež.


Rozprávka plná (ne)úspešných kúziel a zábavy


Napriek vyššie uvedenému konštatujem, že sa mi príbeh páči. Rýchlo napreduje, je zábavný a napínavý. Príbeh je krátky a jednoducho napísaný, preto zaujme a udrží pozornosť aj menších čitateľov. 

Vďaka pohyblivým prvkom nadobúda čítanie rozprávky nový rozmer. Zrazu sa pred nami objaví strašidelný vchod do jaskyne. Otáča sa stránka čarodejníckej knihy a vidíme priebeh Magnusovho čarovania. 

 

Priestorová rozprávka o mocnom čarodejníkovi Magnusovi ma zaujala zábavným príbehom, očarujúcimi ilustráciami a pohyblivými prvkami (škoda, že ich nie je viac). Vnímam rovnako aj zvyšné tri priestorové rozprávky? Dozviete sa v ďalších článkoch. :)

Bibliografické údaje a oficiálnu anotáciu leporela nájdete v tematickej rubrike Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica, konkrétne tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára