Vyhľadávať v tomto blogu

piatok 27. júla 2018

Detský antikvariát, v ktorom detské knihy čakajú na znovuzrodenie

Mnohým z nás sa už niekedy stalo, že sme zatúžili znova držať v rukách knihu, ktorú sme si ako deti radi čítali alebo prezerali. Tí šťastnejší z nás svojho dávneho knižného obľúbenca našli doma u rodičov, ale ostatní musia hľadať inú možnosť, ako sa ku knihe dopracovať. Lenže to nie je vôbec ľahké! V kníhkupectvách sú knihy so starým rokom vydania väčšinou beznádejne vypredané. Antikvariáty, vrátane ich virtuálnej verzie, sú zahltené knihami a to mnohých ľudí odrádza od hľadania. Dobrou správou je, že pred pár dňami pribudla nová možnosť, ako zvýšiť šancu získania vytúženej knihy – Detský antikvariát. Tento virtuálny antikvariát, orientovaný výlučne na detské knihy, vytvorila sympatická Erika.  

Erika, majiteľka Detského antikvariátu

Keďže ma existencia tohto e-antikvariátu veľmi zaujala, rozhodla som sa osloviť Eriku s ponukou urobiť rozhovor. Ak vás zaujíma, čo mi Erika v rozhovore prezradila, čítajte ďalej. 

https://www.detskyantikvariat.sk/

Kedy sa u teba zrodil sen vytvoriť detský e-antikvariát a čo bolo impulzom, na základe ktorého si vedela, že "teraz je ten správny čas" na jeho reálne vytvorenie?   

4. mája 2018 som si bezhlavo zaregistrovala doménu a potom nasledoval kolobeh úradných vybavovačiek. Ak mám ísť k úplným začiatkom, vášeň k detským knihám prepukla po narodení dcérky. Vtedy som začala opäť viac pozerať po knihách. Niežeby som mala málo kníh, ale tie detské boli do toho času poodkladané. Dcérke som začala čítať cca od 8.-meho mesiaca a odvtedy sa naša knižnica len a len rozrastá. No a keďže som sama začala hľadať staré knižky z môjho detstva, začala vo mne vznikať táto myšlienka. Pretože hľadať na preplnených e-antikvariátoch, kde je veľmi veľa kníh, často nie je možné žiadne zoradenie či filtrácia, ma dostali do bodu, že ja by som to mala inak. Postupne som si triedila knihy, ktoré majú "hodnotu", ktoré sú hľadané, žiadané a chcela som priniesť formu antikvariátu, kde budú v predaji práve takéto knihy.  

Spomínaš preplnené e-antikvariáty, ich neprehľadnosť. Ako sa chceš tohto vyvarovať ty? Aj kvalitných, starších detských kníh je dosť veľa, najmä ak berieme do úvahy aj cudzojazyčné...  

Kapacita môjho e-antikvariátu je momentálne obmedzená, preto budú knižky pribúdať postupne. Takže zatiaľ k preplnenosti v mojom antikvariáte nemôže dôjsť. Na to, aby pribudli nové knižky, budú musieť iné poputovať do nových domovov. 

Pracuješ v rámci tohto e-antikvariátu sama?   

Áno, tento môj výmysel si riešim sama. Nie je to zatiaľ môj hlavný TPP aj keby som veľmi rada. 

V súčasnosti sa používané a staršie detské knihy predávajú cez rôzne internetové bazáre a knižné skupiny. Ako im plánuješ konkurovať? 

Áno predávajú, len sa v tom množstve ponúk strácajú. Dennodenne sa v knižných skupinách objavia desiatky až stovky ponúk, ale dopyt po týchto starých detských knihách je čím ďalej tým vyšší. Mojím cieľom je vytvoriť detský antikvariát, kde budú v ponuke len detské knižky. Kde títo ľudia prídu a nájdu čo hľadajú bez zdĺhavého scrollovania a hľadania v desiatkach skupín, po bazároch a podobne. Prípadne mi napíšu a ja budem hľadať za nich. 

Akým spôsobom získavaš knihy do antikvariátu? 

Googlim, hľadám po zašitých antikvariátoch, píšem ľudom, známym... Rodina, priatelia... Ale už mi ľudia aj darovali nejaké knižky. 

Knižná ponuka Detského antikvariátu

Berieš všetky detské knihy, ktoré sú ti ponúknuté, alebo máš kritériá výberu? 

Práveže nie všetky. Rada by som vytvorila antikvariát s knihami, ktoré sú hľadané, žiadané, ktoré stoja za čítanie.   

V ponuke iných e-antikvariátov prevažujú v ponuke detských kníh väčšinou tituly staré niekoľko desaťročí. Plánuješ pri zaraďovaní kníh do ponuky ich filtrovať podľa roku vydania? 

Zatiaľ nie. Pri tvorbe stránky som vedela, že chcem jednoduchú stránku, že nechcem veľa kategórií, ale iba základné, kde sa budú zákazníci rýchlo a ľahko orientovať. Knižky sú radené prioritne podľa pridania, čiže nové sú vždy na začiatku, tým pádom hneď viete, či niečo pribudlo od poslednej vašej návštevy. 

Aktuálne členíš detské knihy do troch kategórií (Náučné, Rozprávky, Leporelá). Plánuješ pridať ďalšie kategórie?    

Myslím, že zatiaľ takéto členenie postačuje. Časom možno pridám kategóriu cudzojazyčných, ak ich bude v ponuke viac. Prípadne uvidím, aké budú spätné reakcie, keďže na stránke budem priebežne pracovať a optimalizovať, aby bola čo najprehľadnejšia pre koncového užívateľa. 

Všimla som si, že uvádzaš informácie o stave knihy, ale neponúkaš okrem fotografie obálky žiadne ďalšie fotografie knihy. Plánuješ neskôr ponúkať viac fotografií alebo zostaneš pri písomnom opise stavu knihy? 

Veľmi by som chcela, aby pri každej ponúkanej knižke bolo viac fotiek, no kapacitne, časovo sa to nedá zvládnuť, ak na tom človek pracuje sám. Už iba nahodenie knihy, popis knihy a úprava fotografie zaberá veľmi veľa času. No pokiaľ má zákazník záujem o podrobnejšie fotky, nie je problém tejto požiadavke vyhovieť. Ak ma o to zákazník požiada, knihu mu pofotím detailnejšie.  

Kniha z ponuky Detského antikvariátu


Pokiaľ človek hľadá konkrétnu detskú knihu, ale nenašiel ju v ponuke tvojho e-antikvariátu, môže sa obrátiť s prosbou o jej hľadanie? 

Určite. Toto sú pre mňa najväčšie výzvy. Tie hľadania a následná radosť z knihy. 

Prvé knižné inzeráty si v Detskom antikvariáte zverejnila v pondelok (23. 7.), v utorok ráno už boli mnohé knihy vypredané. Prekvapila ťa táto rýchlosť? 

Vedela som, že určité tituly pôjdu ako "teplé rožky", ale celkom ma prekvapil prvý deň. Dostať sa však do povedomia ešte chvíľku potrvá. 

Plánuješ tituly, ktoré sa vypredali, opakovane dopĺňať do ponuky? 

Áno. Niektoré tituly mám vo viacerých kusoch, no nie je možné ich nahodiť naraz, keďže každá kniha má iný stav, ktorý je potrebné pred predajom popísať. Aby ľudia vedeli, čo kupujú. 

Aké sú tvoje ďalšie plány v súvislosti s Detským antikvariátom?

Rada by som knihy na svojej Facebook stránke a instagram účte propagovala aj prostredníctvom krátkych videí, prípadne prostredníctvom blogu, kde by som chcela krátkym popisom bližšie priblížiť knihy, ktoré sú v predaji cez antikvariát. Keďže nie každý knihu pozná iba na základe obálky.

V hlave mám ešte veľa nápadov ako by to mohlo v budúcnosti vyzerať, no všetko bude závisieť od čitateľov. Či bude z ich strany záujem.

Erika, ďakujem ti za príjemný rozhovor! 

Ak vás zaujal rozhovor o Detskom antikvariáte a chceli by ste mať prehľad o knihách, ktoré ponúka, odporúčam vám sledovať Detský antikvariát na Facebooku (odkaz pod obrázkom vyššie). Budete mať prehľad o plánovanom pridaní ďalších kníh aj o knihách, ktoré už v ponuke sú a možno čakajú práve na vás.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára