Vyhľadávať v tomto blogu

piatok 31. augusta 2018

Obrázková kniha: Slová & Obrázková kniha: Doprava

Obrázkové knihy Slová a Doprava boli súčasťou veľkej knižnej nádielky k Danielkovým prvým narodeninám. Odvtedy už prešlo niekoľko mesiacov a ja s radosťou oznamujem, že kúpa týchto obrázkových kníh bola výborným rozhodnutím! Danielko ich totiž zbožňuje. Často si ich prezerá sám, ale najradšej ich skúma za mojej aktívnej účasti. Ukáže mi obrázok (fotografiu), ktorý ho zaujal a stručným e-e! mi dá najavo, že mu mám povedať, čo na ňom je. Na niektoré obrázky ukáže aj niekoľkokrát za sebou. Obidve knihy sú často vyberané z knižnice a veru, je to na nich už vidieť.



Tieto obrázkové knihy (ja by som ich skôr označila za leporelá, ale vzhľadom na názov edície rešpektujem označenie obrázkové knihy) vydalo vydavateľstvo Infoa v rámci série Infoa deťom a edície Obrázková kniha, v ktorej vyšli štyri tituly: Doprava, Slová, Zvieratá a Farma.


Obrázková kniha: Slová




Kniha je plná slov označujúcich (nielen) veci, ktoré sú súčasťou detského sveta, každodenného života dieťaťa. Oblečenie, ktoré si oblieka. Predmety, ktoré sú súčasťou jeho domova. Obľúbené (a možno aj neobľúbené) jedlá a nápoje. Hračky, dopravné prostriedky a zvieratá...


Obsah je rozdelený do niekoľkých tematických kapitol: To som ja! (časti ľudského tela, výraz tváre, polohy), Oblečenie a topánky, U nás doma, Jedlá a nápoje, Maznáčik, Čas na hranie, Doprava, V parku, Pri mori, Na farme, V divočine, Farby a tvary, Čísla. Každej téme je venovaná dvojstrana.


Výber obrázkov považujem za vydarený, tematicky vhodný a zároveň pestrý a pútavý. Páči sa mi aj prítomnosť záložiek umiestnených z dvoch strán knihy. Predstavujú zaujímavý vizuálny a zároveň tiež veľmi praktický prvok, ktorý môže dieťaťu pomôcť pri otáčaní stránok a tiež pri orientácii v obsahu knihy. Obrázok na záložke mu napovie, akej téme sa daná dvojstrana venuje.




Obrázková kniha: Doprava




Na stránkach tejto knihy dieťa nájde nájde rozmanité dopravné prostriedky, dokonca aj stavebné a poľnohospodárske stroje. Niektoré z nich už určite videlo naživo, hralo sa s nimi (hračky, trojkolka...) či sa ich dotklo, iné možno videlo v knihách alebo televízii a s niektorými sa stretne prvýkrát.


Obsah je rozdelený do niekoľkých tematických kapitol: Hračky, Autá, Bicykle a motorky, Nákladné autá, Stavebné stroje, Iné stavebné stroje, Vo vzduchu, Záchranári, Na farme, Lode, Na koľajniciach, Veľké stroje, Hádanka.


Aj táto kniha obsahuje záložky, ktoré som spomínala pri knihe Slová. Dieťaťu napovedia, aké dopravné prostriedky sa na jednotlivých stranách nachádzajú.



Danielko odporúča a ja...


tieto knihy odporúčam tiež. Pôsobia veselým, hravým dojmom, takže dieťa hneď zaujmú. Sú plné pútavých a realistických obrázkov, ktoré mu môžu pomôcť lepšie spoznať okolitý svet a tiež obohatiť svoju slovnú zásobu o nové slová.

Bibliografické údaje a oficiálne anotácie kníh nájdete v tematickej kategórii Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica, konkrétne tu a tu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára