Vyhľadávať v tomto blogu

štvrtok 20. septembra 2018

Môj macík

Leporelo Môj macík určite dobre poznáte. Veršovaný príbeh o dievčatku a jej macíkovi patrí do malej skupiny detských kníh, ktoré okúzľujú už niekoľkú generáciu detských čitateľov. Milý, jednoduchý príbeh sprevádzajú roztomilé ilustrácie. 


Podľa informácií uvedených v Databáze knih bol Môj macík prvýkrát vydaný v roku 1952. Jeho autorkou je ruská spisovateľka Z. Alexandrovová (originálny názov znie Moj miška). Do slovenčiny tento pôvabný príbeh prebásnila Mária Rázusová-Martáková. 


Macíkov náročný deň


Malé dievčatko sa o macíka stará priam ukážkovo! Ušilo mu košieľku i nohavičky, spolu pripravili obed a potom sa vydali k potoku. Cestou stretli priateľského psíka Bodríka, zvedavú hus a kozliatko. Kúpali sa v potoku a vychutnávali si slnečné lúče na brehu. Ale zrazu sa stalo nešťastie. Voda stiahla macíka! Chudáčik, hlavu mal pod vodou a labky bezmocne zdvihnuté. Našťastie sa podarilo macíka zachrániť.



Danielko & Môj macík


Danielko zbožňuje Môjho macíka. Niekedy si ho spolu so mnou chce prezerať niekoľkokrát za deň. Text už poznám naspamäť, preto Danielka nechám, aby leporelo držal v rukách a listoval v ňom sám a ja mu rozprávam príbeh o macíkovi. S úsmevom na perách počúva básničky a s nadšením ukazuje na obrázky a snaží sa mi svojim jazykom povedať, čo ho zaujalo. Všíma si, čo dievčatko robí, ukazuje na jej topánočky. Nikdy nezabudne ukázať na predmety umiestnené na stole a zaujímajú ho aj zvieratá, ktoré dievčatko a macík stretnú. 




Veľmi ma teší, že Danielko toto leporelo aj po niekoľkých mesiacoch stále zbožňuje. Ak aj vy máte doma malého čitateľa (cca 1-3 roky), obidvaja vám Môjho macíka odporúčame. 

Bibliografické údaje leporela a jeho oficiálnu anotáciu nájdete v tematickej kategórii Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica, konkrétne tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára