Vyhľadávať v tomto blogu

streda 2. augusta 2023

Moje srdce je tvoje

Tento článok vyšiel v augustovom čísle Magazínu o knihách v roku 2023. Text článku som v rámci jeho publikovania na blogu doplnila o fotografie, aby ste sa mohli s knihou detailnejšie zoznámiť.
 
Danielle McLean, Anna Terreros-Martin (ilustrátorka): Moje srdce je tvoje 
(prel. Marta Hlušíková, Ikar - Stonožka 2023)


Prítomnosť rodiča v blízkosti dieťaťa je všestranne dôležitá – je zdrojom lásky, pokoja, pozornosti, porozumenia. Lenže ako dieťa rastie, čoraz častejšie rodič nie je nablízku. Pre dieťa môže byť ťažké zvyknúť si na túto životnú zmenu, spracovať myšlienky a emócie s ňou spojené. S knihou Moje srdce je tvoje to pôjde určite ľahšie...

Ráno panuje pred škôlkou čulý ruch – škôlkari sa lúčia s rodičmi. Vidíme tu aj zajačika, pri ktorom kľačí mamička, podávajúc mu talizman – farebné srdce. „Dávam ti toto srdce, aby si ho mal vždy pri sebe, keď nie som nablízku." Srdce, symbolizujúce jej lásku k nemu, ho bude sprevádzať, keď bude oslavovať to, v čom je dobrý, a tiež s ním bude, keď prídu starosti. O lásku sa tiež môže podeliť s priateľom! Láska, na ktorú odkazuje, je tu preň, nech je hocikde, hocikedy a najmä, navždy.

Nežná kniha o bezhraničnej rodičovskej láske dieťaťu ukazuje, že láska rodiča, jeho myšlienky naň a jeho záujem oň nepozná prekážky, nemá dobu spotreby. Je vždy prítomná, je tu preň. Zajačik dostal od mamičky krásne srdce, ktoré mu túto pravdu neustále pripomína. Rovnaké srdce (drevený talizman) autorky venujú aj čitateľovi. Kniha je vhodná pre deti od troch rokov.  

 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára