Vyhľadávať v tomto blogu

utorok 19. júna 2018

Knižný úlovok & recenzia: O neposlušnom ľadovom medvedíkovi

V predchádzajúcich dvoch článkoch som vám predstavila čarodejníka Magnusa a koníka Tobyho. Teraz dostane priestor ďalšia priestorová rozprávka s ilustráciami Rudolfa Lukeša - O neposlušnom ľadovom medvedíkovi. Autorkou textu je Pavla Hanáčková.


Nechce sa mi! 


Už vďaka názvu rozprávky vieme, že hlavnou postavou je ľadový medvedík. Presnejšie, neposlušný ľadový medvedík. Teddy. Teddy nevie plávať. Jeho mama sa rozhodla, že nastal čas naučiť ho to. Lenže malý medvedík sa vody bojí a odmieta to čo i len skúsiť. Nepomohlo ani vysvetlenie, že pre ľadové medvede je plávanie veľmi dôležité. Teddymu sa plávať nechce! Bude sa hrať na súši. Plán mal vymyslený a adeptov na hru bolo naokolo dosť. Lenže zákon schválnosti... Priateľská veľryba si s ním chce zaplávať. Tulene sa s ním chcú potápať! A tučniaci? Tí sa s ním chcú spúšťať na šmykľavke, ktorá mieri priamo do oceánu. Ani táto ponuka Teddyho nezaujme, lenže to kamarátom nestihne oznámiť. Plutva vedľa stojaceho tučniaka bola rýchlejšia a Teddy nedobrovoľne mieril rovno do vody. Vďaka mrožovi, miestnemu plavčíkovi, sa medvedíkovi nič nestalo. Na základe tejto skúsenosti Teddy pochopil, že plávanie je naozaj dôležité a mal by sa aj on naučiť plávať.


Rovnako, ako predchádzajúce dve recenzované priestorové rozprávky, aj toto leporelo obsahuje jednoducho napísaný, krátky a veľmi jednoduchý príbeh, ktorý je ukončený ponaučením. Tento príbeh deťom ukazuje, že rodičov treba poslúchať a tiež poukazuje na to, že ak by Teddy prekonal strach, mohol by s kamarátmi zažiť veľa zábavy.


Rušný život malého medveďa


Prostredníctvom Lukešových ilustrácií sa deti zoznámia s Teddym, jeho mamou a kamarátmi. Aj tentoraz je v príbehu umiestnených niekoľko pohyblivých prvkov. Nespokojný medvedík, sediaci na priateľskej veľrybe, ktorá počas otáčania strany otvára papuľu. Bezstarostné tulene, šantiace vo vlnách oceánu. Akčná scéna Teddyho nedobrovoľného spustenia sa zo šmykľavky. Pohyblivé prvky sa mi veľmi páčia. Škoda, že ich nie je viac.

Aj v prípade tohto leporela sa mi viac páčia ilustrácie (vrátane pohyblivých prvkov) ako text príbehu. Spolu však tvoria vydarený celok.


Priebežné poradie popularity


Ak by som mala zase zhodnotiť, ktorá rozprávka sa mi najviac páčila, výsledok by bol nasledovný: Magnus naďalej zostáva na prvom mieste z obsahového hľadiska (neočaroval ma náhodou?) a z vizuálneho hľadiska ma o trošilinku viac zaujal príbeh o márnivom koníkovi ako príbeh o neposlušnom medvedíkovi.

Nabudúce vám predstavím poslednú priestorovú rozprávku. :)

Bibliografické údaje a oficiálnu anotáciu leporela nájdete v tematickej rubrike Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica, konkrétne tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára