Vyhľadávať v tomto blogu

utorok 11. decembra 2018

Knižný úlovok & recenzia: Pritúľ si ma

Zatúžili ste sa niekedy pri čítaní knihy podieľať na napredovaní príbehu, pomôcť obľúbenému hrdinovi? Vydavateľstvo Ikar vydalo knihu s hrejivým názvom Pritúľ si ma, ktorá to umožní deťom (cca od 18 mesiacov), ale aj dospelým čitateľom, ktorým sú kvalitné a po vizuálnej stránke výnimočné detské knihy blízke aj po dosiahnutí dospelosti.


Pritúľ si ma


Sophie Schoenwaldová a ilustrátorka Nadine Reitzová vytvorili rozkošnú interaktívnu knihu Pritúľ si ma, ktorej je veľmi ťažké odolať! Neodolateľná je už od obálky, na ktorej na nás hľadí roztomilý tučniačik s otvorenou náručou. Lenže tučniačikom príbeh nezačína! Ten príde na scénu až neskôr. V prípade otázky - čo bolo skôr, vajíčko či tučniak?, je jasné, že vajíčko. Toto vajíčko bolo na ceste za novým domovom spolu so svojou velikánskou rodinou tučniakov. Lenže niečo sa stalo a vajíčko sa odkotúľalo...


Jeho mamička ho nevie nájsť, ale my ho rýchlo nájdeme. A teraz nadišla chvíľa vstúpiť do deja! Máme zaťukať na vajíčko. Ale nie! Zafúkal vietor a odvial ho preč. Znova treba zasiahnuť a tentoraz je situácia vážna. Starať sa o vajíčko je fuška, ale podarí sa nám to.



Zrazu sa z neho vyliahlo mláďatko tučniaka, o ktoré sa treba postarať a pomôcť mu nájsť cestu k rodine. Potrebuje vedieť, že ho máme radi, pocítiť našu nehu a naplniť si bruško.



Tučniačikovi sa nakoniec vďaka starostlivým čitateľom podarí nájsť rodinu. Už nám zostáva iba poriadne si k sebe tučniačika pritúliť a rozlúčiť sa.


Pár slov na záver


Kratučký, napínavý príbeh o zatúlanom vajíčku a následne o tučniačikovi, ktorému treba pomôcť, ma nadchol nevyhnutnosťou podieľať sa na napredovaní deja. Oceňujem, že situácia sa po našom zásahu občas zvrtne, príbeh tak čitateľa ešte viac zaujme a umocní sa túžba zistiť, čo sa stalo tentoraz. Silnou stránkou knihy Pritúľ si ma sú aj roztomilé ilustrácie Nadine Reitzovej. Veď kto by nepohladkal to nádherné mláďatko na obrázku. Z vydania tejto knihy mám veľkú radosť a odporúčam ju aj vám. Bolo by skvelé, keby v slovenčine vyšlo viac takýchto kníh.

Bibliografické údaje knihy a jej oficiálnu anotáciu nájdete v tematickej kategórii Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica, konkrétne tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára