Vyhľadávať v tomto blogu

nedeľa 25. septembra 2022

Aha! Ja už viem!

Tento článok vyšiel v septembrovom čísle Magazínu o knihách v roku 2022. Text článku som v rámci jeho publikovania na blogu doplnila o fotografie, aby ste sa mohli s knihou detailnejšie zoznámiť.
 

Jana Bodnárová, Lucia Žatkuliaková (ilustrátorka): Aha! Ja už viem! (Perfekt 2022)


 
Dievčatko Lea žije na stránkach knihy Aha! Ja už viem! Je milé, veselé a spoločenské, ale aj jej sa občas niečo nepodarí, zachová sa necitlivo, nesprávne a detský čitateľ je svedkom takýchto situácií. Nechce sa mame dať pohladkať, starej mame sa dať učesať, uštipne malinkého bračeka do líca... Rýchlo si však uvedomí, že sa zachovala nevhodne a z vlastnej iniciatívy svoje činy odčiní. Pod vankúš ukryje darček pre mamu, starej mame naservíruje chutnú kávu a bračekovi sľúbi, že ho už nikdy neuštipne a bude sa o neho starať.

Lea si vždy poradí, vymyslí správne riešenie, a niekedy urobí niečo milé len tak. Čitateľ rýchlo zistí, že dievčatko už vie čo urobiť, pretože zrod dobrého nápadu vždy radostne ohlási. „Aha! Ja už viem!“ zvolá.

Dokonalosť môže byť lákavá, v skutočnosti je nudná. Našťastie, škôlkarka Lea dokonalá nie je, a vďaka tomu ju rozhodne nemožno označiť za nudnú. Deti sa s ňou teda nudiť určite nebudú. Lea vďaka svojim omylom a ich náprave napreduje, učí sa na vlastných chybách. Malí čitatelia môžu napredovať a učiť sa spolu s ňou. 
 


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára