Vyhľadávať v tomto blogu

nedeľa 30. júla 2023

Môj svet vozidiel – Hasiči

Tento článok vyšiel v októbrovom čísle Magazínu o knihách v roku 2022. Text článku som v rámci jeho publikovania na blogu doplnila o fotografie, aby ste sa mohli s knihou detailnejšie zoznámiť.
 
Susanne Gernhäuserová, Wolfgang Metzger (ilustrátor): Môj svet vozidiel – Hasiči 
(prel. Barbora Al Zafari, Fortuna Libri 2022)
 
Túžba stať sa hasičom môže vzplanúť už u batoliat a nepohasína ani u škôlkarov. Je súčasťou detských hier, tvorenia, aktivít... Kniha Môj svet vozidiel - Hasiči poteší malých fanúšikov hasičov (asi od dvoch rokov) túžiacich zistiť, ako vyzerá skutočný život hasiča.

Dieťa sa ocitne pred hasičskou zbrojnicou a zoznámi sa tu s hasičom Tomášom, ktorý už ako malý chlapec túžil byť hasičom. Stretnutie s ním mu možno dodá nádej, že aj ono sa raz stane hasičom. To je však hmlistá budúcnosť, teraz naň čaká akčná prítomnosť, nabitá novými zážitkami, situáciami a vedomosťami. Po zoznámení sa a obzretí si hasičského výstroja nastal čas preskúmať hasičskú zbrojnicu. Nachádza sa v nej veľa ľudí pohrúžených do práce či rozhovorov a takisto hasičské vozidlá. Ďalšia dvojstrana prichádza so vzrušujúcou správou – v jednom dome horí! Hasiči mieria na miesto požiaru a dieťa spolu s nimi. Požiar sa im podarí uhasiť, ale na oddych ešte nie je čas...

Bohato ilustrované leporelo obsahuje krátke, pútavé texty, zrozumiteľne a stručne opisujúce prácu hasiča. Dieťa sa v spoločnosti svojich hrdinov zabaví a zistí, že hasiči sú potrební nielen tam, kde horí.

V rámci série Môj svet vozidiel vyšiel aj titul Na stavbe
 


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára