Vyhľadávať v tomto blogu

štvrtok 21. júna 2018

Knižný úlovok & recenzia: O stratenom jelenčekovi

V predchádzajúcich článkoch som vás zoznámila s mocným čarodejníkom Magnusom, márnivým koníkom Tobym a neposlušným ľadovým medvedíkom Teddym

Tento článok patrí stratenému jelenčekovi, hlavnej postave priestorovej rozprávky s názvom O stratenom jelenčekovi. Aj toto leporelo ilustroval Rudolf Lukeš a text napísala Pavla Hanáčková. 


Nevideli ste mojich rodičov? 


Tohtoročná zima bola k jelenčekovi krutá. Vo fujavici totiž stratil svojich rodičov a nebyť hájnika, pravdepodobne by sa nedožil konca zimy. Jelenčekovi jeho rodičia veľmi chýbali. S príchodom jari preto nastal čas vrátiť sa do lesa a nájsť ich. Postupne stretol rôznych obyvateľov lesa. Kukučku, ďatľa, ježka či krtka. Každého z nich sa opýtal, či nevidel jeho rodičov. Príbeh sa končí šťastne. Jelenčekovi sa nakoniec podarí nájsť svoju rodinu.


A ponaučenie...


Súčasťou ostatných recenzovaných priestorových rozprávok bolo ponaučenie. V tomto príbehu však absentuje. Jelenček sa nestratil vlastnou vinou a ničím sa neprevinil, ani nepochybil počas hľadania rodičov. 


Deti sa prostredníctvom príbehu môžu zoznámiť s obyvateľmi lesa. Domnievam sa, že najviac sa im bude páčiť roztomilý jelenček s veľkými očami. Mne sa najviac páči samotný les, v ktorom jelenček hľadá svojich rodičov. 


Súčasťou ilustrácií sú tiež pohyblivé prvky. Ďatel, vyťukávajúci odkaz do stromu. Ježko, zajačik a lasička vychádzajúci spoza stromov. Krtko vyliezajúci z krtinca. Jelenček skláňajúci hlavu k žabiakovi. 


A víťazom sa stáva...


Príbeh O stratenom jelenčekovi obsahuje očarujúce ilustrácie Rudolfa Lukeša a vydarené pohyblivé prvky. Príbeh o jelenčekovom hľadaní rodičov ma však veľmi nezaujal. Je až príliš jednoduchý. Nie je napínavý či zábavný a neobsahuje ponaučenie. Zo všetkých priestorových rozprávok sa mi tento príbeh páči najmenej.

Najviac sa mi páčil zábavný príbeh o čarodejníkovi Magnusovi, nasleduje zaujímavý príbeh o koníkovi Tobym a na predposlednom mieste sa umiestnil neposlušný medvedík. Všetky priestorové rozprávky sú krásne ilustrované a obsahujú vydarené pohyblivé prvky. Mne sa najviac páčili ilustrácie v príbehu o koníkovi Tobym, v ktorom ma očaril podmorský svet a jeho obyvatelia. 

Moje zhodnotenie štyroch priestorových rozprávok už poznáte. Ja by som si rada prečítala váš názor. Ktoré priestorové leporelo sa najviac páči vám (a/alebo vašim deťom) a prečo? Napíšte mi komentár pod článok alebo na Facebooku. :)

Bibliografické údaje a oficiálnu anotáciu leporela nájdete v tematickej rubrike Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica, konkrétne tu.

4 komentáre:

  1. Ilustrácie vyzerajú naozaj krásne, je super, že vznikajú takéto vydarené knihy pre deti :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. s radosťou musím skonštatovať, že detských kníh vychádza v súčasnosti naozaj veľa úžasných. najmä pre deti od 0 do cca 6-tich rokov. snažím sa mať ako-tak prehľad, už keď ich nemôžem všetky kúpiť.

      Odstrániť
  2. Ha ha, no super, toto som mala prečítať skôr :-D My sme vybrali z týchto štyroch práve jelenčeka, kvôli obrázkom, vybral si synátor sám. No s recenziou súhlasím, naozaj, príbeh je plytký, dosť ma sklamal. Súdiac podľa neho som si myslela, že asi všetky z tejto série budú podobné, no teraz sa zdá, že len sme proste zle vychytali :-) Tak skúsime ešte Magnusa alebo koníka :-) Vďaka za recenzie!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ak si tú rozprávku vybral syn sám, tak hádam bude spokojný a tým pádom to nebude zlá kúpa. :) ...teším sa, že recenzie zaujali / boli užitočné. k tomu Magnusovi a koníkovi - nečakajte prosím diametrálne odlišnú úroveň textu od jelenčeka. všetky tie príbehy sú krátke, jednoduché, priame. len príbeh o Magnusovi je trochu uletený a vtipný a príbeh o koníkovi zaujímavý vďaka tomu prostrediu.

      Odstrániť