Vyhľadávať v tomto blogu

štvrtok 20. júna 2019

Knižný úlovok & recenzia: Nenažraná koza


Český spisovateľ Petr Horáček je autorom detských kníh vhodných najmä pre menších čitateľov. V slovenčine vyšla zatiaľ iba kniha Marta a Jonatán (písala som o nej v aprílovom Magazíne o knihách), ktorá sa mi zapáčila natoľko, že som sa rozhodla zaradiť do Danielkovej knižnice ďalšie knihy od Petra Horáčka. Zaujalo ma viacero titulov a preto nebol výber jednoduchý. Rozhodla som sa objednať Nenažranú kozu, pretože som predpokladala, že príbeh bude zábavný a nezbedný. A veruže taký je! 


Gastronomické dobrodružstvo 

Je sobota ráno. Slnečné počasie a šťavnato pôsobiaca tráva by boli zdrojom dobrej nálady pre mnohé zvieratá. Koza, hlavná hrdinka príbehu, medzi ne momentálne nepatrí. Prišla totiž k záveru, že ju už nebaví sa pásť. Zatúžila objavovať nové chute.


Koza je zviera činu a preto sa rozhodne svoju túžbu hneď zrealizovať. Začala pomerne skromne. Na raňajky si pochutila na žrádle neďaleko zasneného psa a zapila ho mliekom, ktoré by si za iných okolností vychutnala na okne driemajúca mačka. 


Na obed vyrazila k prasiatku a ponúkla sa z jeho štedrej porcie pomyjí. To ju však nezasýtilo, tak si ešte dopriala drobný dezert v podobe črepníkovej kvetiny zdobiacej okno domu a obedové menu zakončila červená dievčenská topánočka. Labužnícky deň koza ukončila skromnou, ale farebne hýriacou večerou. Z ponúkaných možností, visiacich na šnúre na sušenie bielizne, si vybrala žlté trenírky s červenými bodkami. Koza uspokojila svoju túžbu. 



Čoskoro sa však ukázalo, že gastronomický zážitok jej okrem spoznania nových chutí priniesol aj niečo nečakané (z kozieho pohľadu, nie z môjho). Koza sa začala cítiť zle a nezávideniahodný zdravotný stav bol na nej aj vidieť. Menila farby, tackala sa a jazyk jej visel z papuľky. 


 
Preležala a prestonala celú nedeľu a od pondelka sa jej stav začal postupne zlepšovať. V sobotu už bola úplne fit a jej opätovnú formu neohrozili ani pôvodní konzumenti a majitelia dobrôt, tvoriacich kozine gastronomické dobrodružstvo. Tu by príbeh mohol končiť a asi by aj skončil, keby hlavnou hrdinkou nebola koza... 


Zábavná obrázková lahôdka 

Táto kniha splnila moje očakávania. Je zábavná, veselá a nezbedná. Baví ma sledovať spokojný výraz kozy počas konzumácie „jedla“ a rozosmiala ma ilustrácia ukazujúca reakciu pôvodných majiteľov zjedených pokrmov a predmetov. Text je v knihe zastúpený v malej miere. Na každej strane nájdeme jednu až štyri vety.

Podľa vydavateľa je kniha vhodná pre deti od troch rokov. Ak máte menšie dieťa, napríklad dvojročné, je veľká šanca, že ho tento príbeh zaujme. Môj Danielko má 2,5 roka a Nenažraná koza sa mu páči. Nadšene mi ukazuje, čo všetko koza zjedla a znepokojene sleduje, ako sa prejavujú kozine ťažkosti. Myslím, že deti ocenia aj kozine postupné uzdravovanie. Túto obrázkovú knihu vám odporúčame obaja. Neviem, či bude preložená do slovenčiny, ale vzhľadom na malú mieru textu a vhodnosť pre menšie deti si myslím, že je lepším rozhodnutím kúpiť české vydanie ako čakať, či vyjde aj v slovenčine.

Bibliografické údaje knihy a jej oficiálnu anotáciu nájdete v tematickej kategórii Moja knižnica, v časti Danielkova knižnica, konkrétne tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára