Vyhľadávať v tomto blogu

pondelok 12. augusta 2019

Moja knižnica - aktuálna verzia (8/2019)

Fotky mojej knižnice som na blogu ukázala prvýkrát v roku 2016. Prvé mesiace roka 2016 sme s manželom ešte žili v podnájme a mali sme k dispozícii veľký priestor, umožňujúci rozmiestniť knižné regály a umiestniť do nich knihy tak, aby som bola plne spokojná. Rok 2016 však bol pre nás rokom veľkých zmien. Otehotnela som, presťahovali sme sa do vlastného bytu vo Vrakuni a v decembri 2016 sa narodil syn Danielko. Tieto zmeny mali vplyv aj na moju domácu knižnicu. Na knižné regály už nebol taký štedrý priestor, ako predtým, a preto som musela pri ich rozmiestňovaní viac improvizovať. Knihy sa nachádzali v obývačke, spálni i v detskej izbe. 

V roku 2017 som o aktuálnej verzii knižnice napísala článok a pri jeho opätovnom čítaní zisťujem, že do našej rodiny pribudlo od jeho napísania veľmi veľa kníh. Zo 640 knižných titulov sme sa dopracovali k číslu 1 106! Od Danielkovho narodenia stále pribúdajú detské knihy a knižné tituly pre dospelých čitateľov k nám prichádzajú oveľa zriedkavejšie, ako v období pred synovým narodením. Moja knižnica momentálne obsahuje 668 kníh pre dospelých a 438 detských kníh. V marci 2017 mal Danko iba 20 kníh. Knižnica sa mu riadne rozrástla!

Knihy pre dospelých čitateľov mám naďalej zoradené podľa priezviska autora. Knihy môjho najobľúbenejšieho spisovateľa, Terryho Pratchetta, mám umiestnené zvlášť. Darí sa mi v knižnici udržiavať poriadok i napriek Danielkovej snahe o zmenu zoradenia podľa jeho prístupu, ktorý som doposiaľ nepochopila. :) Kuchárske knihy a jazykové knihy nezoraďujem podľa žiadneho systému. 

Nad spôsobom zoradenia detských titulov som rozmýšľala pomerne dlho. Článok z roku 2017 mi pripomenul moju ambíciu členiť knihy podľa veku dieťaťa (hrubé členenie) a následne abecedne podľa názvu. V súčasnosti sa už takto nesnažím detské knihy zoraďovať, pretože ich už máme veľmi veľa, každý mesiac pribúdajú ďalšie a sú často vyberané z políc. Nevadí mi to, dokážem sa aj v takomto "knižnom chaose" zorientovať. 

Veľký nárast knižných titulov, najmä detských kníh, čiastočné prehodnotenie radenia kníh... Čo sa ešte oproti predchádzajúcim verziám knižnice zmenilo? Za najväčšiu zmenu považujem splnenie môjho knihomoľského sna. Sen o knižnici ako samostatnej miestnosti plnej kníh a možnosti pohodlne sa uvelebiť pri ich čítaní. Vďaka manželovej pomoci sa mi tento sen splnil. Rozdelili sme totiž našu spálňu na dve menšie časti, pričom "stenu" sme vytvorili práve z knižných regálov. Knižnicu tvorí osem ikeáckych knižných regálov a uprostred tejto izby je umiestnený pohodlný Tuli vak. Táto "knižná miestnosť" obsahuje všetky moje knihy. Konečne sú všetky spolu! Tri regály obsadili detské knihy a na ostatných regáloch trónia moje dospelácke knihy. Knižné regály s detskými knihami ešte umožňujú prichýliť nových členov. 

Poďte sa s mojím knižným kráľovstvom teraz zoznámiť. :) 











Knihy budú naďalej pribúdať, najmä detské tituly, ale myslím, že výraznejšie zmeny by sa udiali iba v prípade, že by sme sa presťahovali. S momentálnou verziou mojej knižnice som veľmi spokojná a necítim potrebu nič meniť. Čo na moju knižnicu vravíte vy...? :) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára