Vyhľadávať v tomto blogu

štvrtok 2. júla 2020

Zem ukrytá pod povrchom

Tento článok vyšiel v júnovom čísle Magazínu o knihách v roku 2020. Text článku som v rámci jeho publikovania na blogu doplnila o fotografie, aby ste sa mohli s knihou detailnejšie zoznámiť.
 
Moja veľká kniha odpovedí: Zem (Yoyo Books 2019)

Malé deti absolvujú každodenné skúmanie sveta. Jeho súčasťou je dychtivé bombardovanie viac či menej informačne pripravených rodičov. Mnohé odpovede, ktoré rodičia nemajú uložené v pamäti, sú dostupné na stránkach detských kníh. 

Moja Veľká kniha odpovedí – Zem ponúka odpovede na rozmanité otázky týkajúce sa našej planéty. Otázky sú rozčlenené do niekoľkých tematických častí  a väčšina z nich je spracovaná na jednej dvojstrane. 

Menia pobrežia svoj tvar? Hýbu sa kontinenty? Rastú pohoria? Ako vzniká príliv a odliv? Niektoré otázky môžu rodičov prekvapiť (Prečo je na pláži piesok?), na niektoré existuje krátka odpoveď, na zodpovedanie iných otázok treba viac slov a niektoré otázky môžu viesť k dlhšej debate (Sú mestá pre našu planétu zlé?, Nachádza sa v oceáne ostrov z plastu?). Otázky sú zakomponované do celostránkových ilustrácií a odpovede sú ukryté pod odklápacími obrázkami.

Kniha vyšla v edícii Moja veľká kniha odpovedí od Yoyo Books, v ktorej vyšlo ešte niekoľko ďalších kníh (Dinosaury, Zvieratá, Moje telo, Svet, Ako to funguje?, Atlas sveta).




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára