Vyhľadávať v tomto blogu

pondelok 29. apríla 2024

Mám na to!

Tento článok vyšiel vo februárovom čísle Magazínu o knihách v roku 2024. Text článku som v rámci jeho publikovania na blogu doplnila o fotografie, aby ste sa mohli s knihou detailnejšie zoznámiť.
 
Chris Saunders: Mám na to! 
(prel. Vanda Vámošová, Albatros 2023)

 
Talentové súťaže sa rozprávkovému svetu nevyhýbajú – a dobre robia! Veď tu sa to len tak hemží talentami. Jedna talentová súťaž sa nezadržateľne blíži aj v príbehu nazvanom Mám na to! Teší sa veľkej popularite obyvateľov džungle a mnohí z nich sa túžia ukázať, oslniť ostatných svojim talentom. Patrí medzi nich aj leňoch Leňo. Túžba zúčastniť sa však naráža na ťažkú otázku – čo predviesť? Leňochy sú majstri v pomalosti, ale to ho k víťazstvu neprivedie. Leňo síce nevie, čo by predviedol, ale verí, že má talent.

Osloví niekoľkých obyvateľov džungle a zisťuje, v čom sú skvelí, v čom víťazia. Jaguár sa hrdí neprekonateľnou rýchlosťou, žaba sa pýši akrobatickými výkonmi a had tvrdí, že je veľký mág. Leňovi nič z toho nepomôže – tieto talenty sú mu úplne cudzie! Nevie rýchlo behať, je nemotorný, na čísla dobre nevidí... „V čom som dobrý? vzdychol Leňo. Čo ja viem? Je niečo, čo dokážem?“ Odpoveď sa, hoc poriadne otáľa, dostaví – spolu s chutnou tortičkou...

Spoznávanie samého seba je poriadne náročná záležitosť! Trvá nekonečne dlho (priam celoživotne), občas vedie k neistote, smútku, sklamaniu. Je však nesmierne dôležité a prináša dôležité zistenia. Rozkošne ilustrovaný veršovaný príbeh o leňochovi Leňovi deťom (asi od troch rokov) ukazuje, že cesta za spoznaním samého seba môže byť ťažká, no prináša sladké výsledky. 
 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára