Vyhľadávať v tomto blogu

štvrtok 30. januára 2020

Koľký bozk zlomí kliatbu?

Tento článok vyšiel v decembrovom čísle Magazínu o knihách v roku 2019. Text článku som v rámci jeho publikovania na blogu doplnila o fotografie, aby ste sa mohli s knihou detailnejšie zoznámiť.

Nastja Holtfreterová: Nie som žaba, pobozkaj ma! 
(preklad Zuzana Dodoková, Ikar – Stonožka 2019)
 
Niektoré knihy dokážu milovníka kníh tak roznežniť, že by ich najradšej vybozkával. Čitateľ, ktorému sa dostane do rúk titul Nie som žaba, pobozkaj ma!, tak musí učiniť opakovane a to ešte predtým, ako by stihlo dôjsť k citovému pohnutiu. O bozk ho totiž požiada žabiak s urodzenou minulosťou. 

Slizký nešťastník sa narodil ako človek, konkrétne princ, a žilo sa mu priam rozprávkovo. Lenže princovi stúpla sláva do korunovanej hlavy a životnú lekciu mu udelila nahnevaná striga, ktorá ho za jeho nemiestne žarty na jej adresu kruto potrestala. Zo švárneho princa sa stal žabiak, ktorý so svojou životnou situáciou nie je stotožnený, a vrátiť veci do pôvodného stavu má čitateľov bozk. Bozku sa mu dostalo a nie jedného, ale želaný výsledok sa nechcel dostaviť. Prvý bozk premenil žabiaka na tigra, druhý na ufúľané prasa, tretí na sliepku. Žabiak bol neoblomný a žiadal ďalšie bozky. Po viacerých neúspešných pokusoch sa dočkal vytúženého výsledku, lenže stalo sa niečo, s čím natešený princ rozhodne nerátal... 

Bláznivá, netradičným spôsobom interaktívna kniha nadchne a rozosmeje deti od dvoch rokov. 





 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára